Osnove zdrave diete

V lovu za idealnimi kilogrami in popolno postavo smo pripravljeni storiti marsikaj. Lotevamo se diet, ki jih najdemo na spletu. Te na nas kričijo z zapeljivimi naslovi, ki obljubljajo vitko postavo v nekaj dneh ali tednih. Pri teh je potrebno biti še posebej pozoren in previden.

Za naše zdravje gre, zato je dobro ohraniti kanček mirnosti in se zavedati, da čudežne diete ne obstajajo. Seveda so takšne, ki učinkovito pripomorejo k približevanju idealni telesni teži, a naj bodo zdrave, ne pa agresivne. Prav zato v nadaljevanju sledi 5 nasvetov iz osnov zdrave diete.

1. Brez stradanja

Da bi se lotili diete premišljeno in na zdrav način, je potrebno to storiti tako, da pri tem ne stradamo. Stradanje sicer odnese na hitro nekaj kilogramov, a pušča posledice na počutju in zdravju. Sprva morda sicer ne, a kaj kmalu se pojavijo simptomi, ki nakazujejo, da telesu primanjkuje osnovnih hranil. Pojavijo se stres, slabo počutje, težave s spanjem in podobno.

Vse skupaj gre lahko tako daleč, da ogrozi zdravje osebe, ki se loteva takšne brutalne diete. Izognite se dieti, ki zajema samo pitje vode ali nesladkanega čaja. Zavedati se je potrebno, da občasen in nadzorovan post pomaga ohranjevati naše zdravje, nikakor pa ne diete, ki prepovedujejo skorajda vso hrano.

2. Priprava načrta in realnih ciljev

Še ena od osnov zdrave diete je zagotovo povezana z načrtovanjem le-te. Nikoli se ne lotevajte hujšanja brez načrta, v katerem bodo zajeti tudi cilji. Torej, do kdaj ste se namenili izgubiti določeno število kilogramov. Nikar tega ne počnite na pamet ali nekaj tednov pred poletnim dopustom, ker vam kopalke niso več kot ulite.

Priprava načrta dieta

Pripravite si realen načrt diete in se ga nato tekom hujšanja striktno držite.

Izgubljanje odvečnih kilogramov je pametno in zdravo samo takrat, ko se to dogaja postopoma. Zapomnite si tudi, da pri tem postopku ostane nekaj odvečne kože, ki vam ravno tako ne bo v ponos. Pod njo bo potrebno dodelati tudi mišice.

3. Posvetovanje z nutricistom

Če se sami na diete ne spoznate in nimate pretirano veliko zaupanja do sosedove ali tiste, ki ste jo našli na spletu, se vsekakor posvetujte s svojim zdravnikom ali še bolje – s kvalificiranim nutricistom. Gre za strokovnjaka s področja zdrave prehrane, ki vam bo glede na vašo trenutno »klinično« sliko znal pravilno svetovati in vam pripraviti ustrezen jedilnik.

4. Brez izpuščanja obrokov

Ena večjih napak, ki jih mnogi počnejo, ko se lotevajo diet, je, da v želji po izgubi kilogramov pričnejo izpuščati obroke. Menijo namreč, da bodo na ta način hitreje dosegli svoj namen, kar pa je seveda dvorezen meč. Ravno redni in zdravi obroki so ena izmed osnov zdrave diete.

Včasih se zgodi, da nekdo na videz manj poje in se bolj zredi kot nekdo drug. Vse skupaj namreč vpliva tudi na presnovo, ki mora biti optimalna za to, da stečejo ustrezni procesi, ki pripeljejo do idealne teže.

5. Izbira ustrezne diete

Danes, ko imamo splet na dosegu rok praktično ves čas, je dejstvo, da je Google postal naš svetovalec, zdravnik, trener in vse ostalo. Velika napaka, kajti vsem informacijam tudi ne gre slepo verjeti. Nekatere diete so lahko celo škodljive, a splet pač prenese vse.

Ustrezno dieto izberita skupaj z zdravnikom ali pa se o tem posvetujte z osebnim trenerjem, morda nutricistom. Dejstvo je, da ni vsaka dieta primerna za vse ljudi. Odvisno od metabolizma, trenutnega stanja, morebitnih bolezni in drugih ključnih dejavnikov, ki vplivajo na to, kako uspešni boste pri izgubi odvečnih kilogramov.